Oktatási program/programok: OKLEVELES TANÍTÓ |
A tantárgy elnevezése: JÁTÉKOS PROGRAMOZÁS SCRATCH SEGÍTSÉGÉVEL |
Oktató: Námesztovszki B. Zsolt, Kovács Á. Cintia |
A tantárgy státusza: VÁLASZTHATÓ, 6. szemeszter, 1+1 |
ECTS szám: 2 (kettő) |
Feltétel: – |
A tantárgy célja: A tantárgy célja, hogy a hallgatók a játékokon keresztül gyakorlati ismereteket szerezzenek a program és a programozás alapelveinek és koncepcióinak felhasználásáról. |
A tantárgy eredménye: A félév végén a hallgatóknak készen kell állniuk a SCRATCH program használatára. A telepítés és a beállítások során minden hallgatónak lehetősége lesz önállóan saját animációt készíteni. Ezen felül lehetőségük lesz önállóan létrehozni egy oktatási jellegű számítógépes játékot. |
A tantárgy tartalma: Elmélet: A programozás és az oktató számítógépes játék funkciója és jelentősége az oktatásban. Gyakorlat: A program felületének megismerése, a nyelvek magyarra váltása, az animáció indítása és leállítása, szekvenciális mozgások, képernyők beállítása, hanghatások és karakterek hozzáadása, karakterek létrehozása és módosítása, új háttérkép hozzáadása, blokkok létrehozása, befejezett projektek letöltése. |
Szakirodalom: Kötelező: Takács Valéria (2009): Tananyagkészítés a Scratch programozási környezethez, ELTE, Budapest https://goo.gl/dv5ocN Egyéb: Programozás gyerekeknek: https://goo.gl/FNkJ6Z Tanár által készített segédanyag. |
Pontszámok eloszlása |
1. | Aktivitás az elméleti órákon | 6 |
2. | Aktivitás az gyakorlati órákon | 6 |
3. | 1. beadandó | 24 |
4. | 2. beadandó | 24 |
5. | Szóbeli vizsga | 40 |
Összesen | 100 |
1. beadandó
Multimédiás rajzfilm készítése, amely legalább 5 jelenetből áll. Saját karakterek, háttereket tartalmaz.
- legalább 5 jelenet
- legalább 2 karakter
- legalább 2+2 karakter tulajdonság
- legalább 3 háttér
- legalább 1 hang
- legalább 1 interakció/ elágazódás / döntés
2. beadandó
Játék készítése, amelyben lehetséges a pontok gyűjtése és a szintlépés.
Leave a Reply